Blog post

Tropik Sahillerde Noel Baba Buluşması

Kimin aklında çocukluğundan kalma yılbaşı gecesi hatıraları yoktur ki? Ailece yenilen keyifli yemekler, mümkünse kırmızı kıyafetler, birbirimize hediye ettiğimiz minicik hediyeler, 1. Çinko, 2. Çinko, tombalalar ve tabi ki bütün gece yağması ve geceyi taçlandırması beklenen kar. Hatta hatırlıyorum 8-10 yaşlarındaydım, o sene tam 31 Aralık gecesi öyle bir kar yağmıştı ki gece yarısı dedemlerin evinden kendi evimize zar zor yürüyerek dönmüştük 🙂 Fakat bu sene, Efe’nin azimle bu ne biçim yılbaşı burada kar yok, Noel Baba bana hediye getiremeyecek sitemleriyle birlikte, alışılmışın aksine 34 derecede yeni yılı bekliyoruz 🙂

Gözünü sevdiğimin Türkiye’si konumu itibariyle 4 mevsimin hakkını öyle güzel veriyor ki özlememek elde değil. Kışın karımız, kızağımız, kayağımız, yazın birbirinden güzel sahillerimiz, kumsallarımız, bahardaysa tadına doyamadığız hiç bitmesin dediğimiz türlü renge bürünmüş doğamız… Bu bahsettiğim tanımlara uzak ülkeler olduğunu tabi ki biliyordum fakat Panama’da yaşamaya başladıktan sonra aradaki farklılıkları çok daha iyi anladım. Bir ülke düşünün ki 365 günü yağışlı ve yağışsız dönem olarak yaşasın, sıcaklık hep 30 derecelerde olsun ve 35 yaşındaki vatandaşı ömründe kar görmemiş, havanın 1 derece olması ne demek bilmiyor olsun… Biz her ne kadar yaz gelince kışı, kışın donunca yazı özlesek de inanın sürekli 35 dereceleri yaşamak tahmin ettiğiniz kadar eğlenceli değil :S

Sonuç olarak 3. yılımızın içerisinde ilk kez yeni yıla bu tropik ülkede, Panama’da gireceğiz. Geçtiğimiz senelerde tatili de fırsat bilip Türkiye’ye kaçmıştık fakat bu sene buradayız 🙂 Nasıl bir deneyim derseniz, elimden geldiğince açıklıyorum tropik ülkede yeni yıl hazırlıklarını.

Yeni yıl süslemeleri tüm dünyada olduğu gibi burada da neredeyse 1 ay önce başladı, organizasyonlar tam hız devam ediyor. Suni kar da yağdırılıyor, partiler de veriliyor, tüm köşe başılarına kurulan yeni yıl ağaçları, aniden karşınıza çıkan noel babalar… Büyük meydanlara kurulan ve ağırlıklı olarak kırmızı, yeşil ve altın renklerinde süslenen ağaçların ışıkları büyük partilerle ve yeni yılın olmazsa olmazı havai fişekler ile açılıyor. Manevi olarak yeniden doğuş, dirilişi simgeleyen bu ışıklandırmaya ilgi her zaman çok oluyor. Süslenen bu ağaçlar, süsleme detayları aileler için çok önemli, her eve mutlaka ihtişamlı bir ağaç kuruluyor. Mağazalarda satılan süs eşyalarını görseniz hepsini alıp eve götürmek istersiniz, o kadar güzeller ki 🙂 Christmas Market’ler burada da oldukça meşhur, sıcak şarap yerine ülkenin meşhur içeceği buzlu şerbetli kokteyller ikram ediliyorlar 🙂 Gün içerisinde sıcaklık 35 derece, nem %90’larda olduğu için bu alanlar genelde akşam üstü saatlerinde dolmaya başlıyor, eğlence sabah saatlerine kadar devam ediyor. Tabi biz genelde çocukların ayarı kaçınca ayrılmak durumunda kalıyoruz 🙂 Plajların sıkça ziyaret edilebildiği bir dönem olduğu için plajlar da süslemelerden nasibini alıyor, siz hiç kumda kardan adam gördünüz mü, veya yılbaşı ağacı 🙂

Panamalılar geleneksel olarak Aralık ayı boyunca farklı organizasyonlar düzenleyerek aileleriyle, arkadaşlarıyla yeni yıl yemekleri yiyorlar. Bu yemeklerin en geniş kapsamlısı da geniş aile ile Christmas yemeği olarak 25 Aralık gecesi yeniyor. Yemek menüsünün olmazsa olmazları; pilav, tavuk, hindi, patates salatası, meyve…

Geçtiğimiz hafta, yeni yıl kutlamaları zirveye ulaştı ve bir geçit töreni düzenlendi. O kadar kalabalıktı ki, portatif sandalyesini ve buzluğunu alan, süslü yeni yıl şapkasını takan çoluk, çocuk, genç, yaşlı herkes oradaydı. İşte o geceden birkaç fotoğraf 🙂

Hazırlıklar, kutlamalar ülke genelinde tam hız devam ederken ayağımızda terlik, üstümüzde kısa kollu tişört ile noel babayla poz vermek her ne kadar garibimize gitse de hayatımızda yaşayacağımız nadir deneyimlerden birisi olduğunu da kabul ediyoruz. Burada konuştuğumuz arkadaşlara ise bu durum oldukça normal geliyor çünkü aksini sadece filmlerde görmüşler. Hatta kar yağan bir ülkede yeni yıl nasıl kutlanır konusundaki merakları öyle artmiş ki ülkede avrupaya düzenlenen yeni yıl turları da son dönemlerde oldukça talep görmeye başlamış.

Dünyanın Orta Amerika bölgesinde yeni yıl hazırlıkları bu şekilde, biz de elimizden geldiğince uyum sağlamaya çalışıyoruz. Hatta olaya o kadar adapte olduk ki, 31 Aralık gecesini ülkenin tropik adalarından San Blas adalarında geçirmeye karar verdik. Çadırımızı aldık, ihtiyaç listemizi hızlıca tamamlıyoruz. Ve ben hayatımda ilk defa çadırda kalıp 1 Ocak sabahına gözlerimi 35 derecede, deniz kenarında açacağım. Bunu 3 sene önce duysam şaka yapıyorsun herhalde derdim ama gerçek olmasına sayılı gün kaldı 🙂

Şimdilik bu kadar,

Herkese iyi seneler 🙂

İpek

Bu paylaşımlar da ilginizi çekebilir...