Blog post

Kutsal Vadide Ziyaret Edilecek Yerler_2 Ollantaytambo

İşte Kutsal Vadi turumuzun ilk durağı; Aguas Calientes. İlk gecemizi geçirdiğimiz bu minik köyü biz çok sevdik. Kaç gün kalmalı derseniz maksimum 2 🙂 Biz sadece 1 gece kaldık, ertesi günün tamamını burada geçirip akşamüstü trene bindik.

Köyün bir büyük meydanı ve bu meydana açılan incecik sokakları var. Dolaşın kaybolun 🙂

Meydanda Cafe Espresso’da kahve keyfi yapın 🙂

Nerede yemek yenir derseniz; Apu Veronica. Biz akşam yemeğimizi burada yedik, o kadar sevdik ki ertesi gün öğle yemeğimizi de burada yedik. Ve net bilgi veriyorum Peru seyahatimizdeki en güzel yemeklerini burada yedik.

Bu arada  bu bölgede Chuncho en çok tavsiye edilen yerlerden birisi. Biz de merak ettik gittik, dekorasyonu çok güzel fakat garsonlar aşırı ukala, bizi boş restoranda grup gelecek siparişlerinizi ancak 1 saat sonra getirebiliriz vs. diye oyaladılar. Biz de çıktık tabi ki, aklınızda olsun 🙂

Şehirde Inka döneminden kalma büyük bir yerleşim alanı var; Parque Arquelogico Ollantaytambo olarak geçiyor. Biz maksimum 1 saat dedik fakat neredeyse 2-3 saatimizi burada geçirdik. Bolca merdiven çıkmanız gerekecek hazırlıklı oldun. Bu yapıdaki birçok detay Machu Picchu ile aynı. Taşların arasında harç yok, birbirine mükemmel uyum sağlayacak şekilde puzzle parçaları gibi birleşiyorlar. Ve tabi Inkalar için kutsal olan Güneş Tapınağı bu yapıda da var. Bu alan içerisindeki diğer yapılar;  Inka Watana, Inka Misana, Templo del agua ve daha onlarcası… Ve tabi Kutsal Vadi’nin vazgeçilmezi Alpaca ve Lima’lar burada da size eşlik edecek 🙂

Bu bölgenin dışında büyük bir pazar alanı var, hediyelik bişeyler veya kendinize hatıra olacak şeyler almak isterseniz bu alan doğru noktalardan birisi. Biz ayrıca ana meydandaki mağazaları da sevdik, hem diğer yerlere göre daha kaliteliler hem de fiyatları daha uygun.

Otelimiz penceresinden bu arkeolojik alanı görüyordu. Yani manzara güzel, otel de keyifliydi. Otelimizin sahibi bir dönem Türkiye’de yaşadığı için biraz Türkçe bile biliyordu 🙂 Bize her konuda çok yardımcı oldu. Oteli ayarladığımızda bize mesaj atarak Cusco- Ollanta arası transfer konusunda da yardımcı oldu. Otelin adı Miranda Otel. Temiz, şirin oldukça sıcak bi yer, tavsiye ederiz 🙂

Bu arada şehirde ulaşım için minik tuktuklar var. Biz Efe çok istediği için tren istasyonuna onlarla gittik 🙂

İşte Ollanta’daki günümüzün sonu. Aguas Calientes’e giden tren ile buraya veda ediyoruz…

İpek

Bu paylaşımlar da ilginizi çekebilir...