Blog post

Kutsal Vadide Ziyaret Edilecek Yerler_1

Kutsal Vadi; başlangıç noktası Cusco olan Machu Picchu’ya kadar uzanan ve insanı etkisi altında bırakan şahane topraklar. Bu alan içerisinde nereler gezilir, daha doğrusu biz nereleri gezdik, nasıl gezdik bu yazımda bu detayları bulacaksınız.

İlk günümüzde başlangıç noktamız Cusco idi, biz birçok kişinin aksine yüksek irtifadan en az derecede etkilenmek için, yüksekliğe yavaş yavaş alışmak için Cusco’da kalmadan geldiğimiz gün Ollantaytambo’ya (kısaca Ollanta diyeceğim, çünkü çok uzun :)) geçtik. Bu geçiş için kaldığımız otel aracılığıyla araç ve şoför organize ettik. Bu bölgede ara yolları sadece yereller bildiği için şoförlü araç organize etmek şart, öyle araç kiralayım ben gezerim fantezisi buralarda işlemez haberiniz olsun. Tabi dilerseniz bu noktaların hepsine otobüsler ile de ulaşabilirsiniz fakat bizim zamanımız kısıtlı olduğu için araç en mantıklı alternatifti. İşte Ollanta öncesi uğradığımız noktalar;

1- Salinas Tuz Madeni

2- Maras Köyü

3- Moray Taraçaları

*Bu arada ufak bir not, uçağımız rötar yaptığı için bu tura Sacsayhuaman ve Pisaq noktalarını sığdıramadık. Bu 2 noktayı Cusco’da kalırken gezdik.

Salinas Tuz Madeni

Maras yakınlarındaki tuz madenine gidiş yolu oldukça dar, manzarası müthiş.  İnka döneminden beri tuz çıkarılan bu madenden hala tuz çıkarılmaya devam ediliyor. Organize edilen alanda madende rahatlıkla dolaşıp, tuz kalıntılarını, tuzun çıkarılışını rahatlıkla gözlemleyebiliyorsunuz. Biz akşamüstü saatlerinde gittiğimiz için güneş batmaya başladığında hava oldukça soğudu bilginiz olsun 🙂

Bir de biz buranın çıkışındaki sergilerden tuz aldık, çok emin olamadığımız için 1 tane almıştık, hata yapışız, pek sevdik 🙂

Maras Köyü

Salina Tuz Madenini ve Moray Taraçalarını ziyaret edecekseniz bu köyün yanı başından geçeceksiniz demektir. Uğrayın mutlaka, minicik, dar sokaklı, oldukça sevimli bir meydanı olan bu köy ufak bir molayı halk ediyor.

Moray Taraçaları

Taraçalı tarım alanlarını görebileceğiniz en uygun yerlerden birisi. Gerçi bu coğrafyada bu tarım alanlarını bolca göreceksiniz çünkü yıllardır bu şekilde üretim yapılıyor fakat Moray Taraçaları gerçekten en büyük ve etkileyici olanlarından.

Biz bu alanı dolaşırken aniden başlayan yağmur turu hızlandırılmış yapmamıza sebep oldu, tabi fotoğraflarda da ifade biraz değişti 🙂

Bu coğrafya çok yağış aldığı için İnka’lılar taraçalama yöntemini geliştirmişler ve bu şekilde drenajı sağlayıp erozyon, heyelan ve su baskınlarının önüne geçmişler. Taraçalama yöntemi ile her katta farklı ısı ve su seviyesi sağlayarak, güneş ışığından maksimum seviyede yararlanarak mısır, patates, coca gibi ürünler yetiştirmişler.

Uçağımızın rötarı sebebiyle gezebildiğimiz bu 3 nokta sonrasında hava kararmaya başlamıştı bile. Kutsal Vadi’nin tarifsiz manzarası eşliğinde ulaştık Ollanta’ya. Ollanta’da neler yaptık, nerede kaldık, neler yedik, nereleri gezdik hepsi burada 🙂

Bu paylaşımlar da ilginizi çekebilir...