Blog post

Los Angeles Gezi Rehberi

Bazı seyahatler vardır hep planlanmak istenir ama bir sebeple zaman uydurulamaz. İşte bizim bu seyahatimiz yaklaşık 8 senedir hayalini kurduğumuz fakat bir türlü fırsat bulamadığımız bir seyahatti 🙂 Aşırı yorucu ama aşırı güzel 10 gün geçirdik Kaliforniya bölgesinde ve bu 10 günün ilk 4 günü LA’deydik.

LA turumuzun formatını diğer yazılarıma göre biraz farklı hazırladım, 4 gün boyunca gün gün neler yaptık sırasıyla onlardan bahsettim, çünkü biz Los Angeles planlamasını yaparken bu kısımda oldukça zorlanmıştık. Gezmek istediğimiz yerler birbirlerine o kadar ters ve uzak noktalardaydı ki hangi sıralamada gezeceğiz kısmı başımızı çok ağrıtmıştı. LA’de yaşadığımız dolu dolu bu 4 günün detayları öncesinde önemli noktalar ile ilgili küçük bir özet paylaşıyorum, buyrun efendim 🙂

İşte bahsettiğim özet bilgiler :p ;

-Marina Del Rey

-Beverly Hills & Rodeo Drive

-Grove, LACMA

-Hollywood Bulvarı (Çin Tiyatrosu, Dolby Tiyatrosu, Walk of Fame)

-Melrose Bulvarı, Paul Smith Duvarı

-Venice Beach

*Nerede& Ne Yedik

Hakkını veren bir boğa burcu olarak yemek benim için oldukça önemli bir detay. Bu sebeple önerilen restoranlar, cafeler, tatlılar, kahveler kaçırmak istemeyeceğim noktalar arasında. Ama tabi zamanımız kısıtlıyken doğru planlama yapabilmek de önemli. İşte bu sebeple gezmek için gittiğimiz yerlere yakın bölgelerdeki restoran ve cafeleri denedim ve yazdım, gezerken aç kalmayın diye 🙂

*LA’de Otopark Sorunu

Ve bu seyahatimiz için en önemli noktalardan birisi olan otopark detayları!! Ne alaka şimdi demeyin inanın LA’de otopark büyük sıkıntı yolunuz oralara düştüğünde ne demek istediğimi anlayacaksınız 🙂 LA’de özel otoparklar oldukça pahalı. Kaldığınız otelin otoparkı için bile ekstra ödeme yapmanız gerekiyor ve ücretleri oldukça yüksek. Örneğin bizim otelin otopark bedeli günlük 40 dolardı. Aracınızı eğer uygun cadde bulursanız yol kenarına da park edebilirsiniz. Bu tip caddelerde kaldırım kenarlarına otomatlar var ödemelerinizi oraya yapıyorsunuz. Fakat bu otomatlardaki uyarı yazılarını okumanız oldukça önemli çünkü park edebileceğiniz gün ve saatler değişkenlik gösteriyor. Bazı caddelerde otomatlar olsa bile sadece bölgede oturan kişiler park edebiliyor vs. İşte size LA’e gitmeden önce ciddi şekilde araştırmanız ve bütçe ayırmanız gereken bir nokta!!! Ben gittiğimiz yerlerde park ettiğimiz noktaları ayrı ayrı yazdım, bence not alın 🙂

*Araç Kiralama

Kesin bir bilgi vermek gerekirse Los Angeles’ı araçsız gezmek oldukça zor. Hele ki zaman kısıtınız varsa. İşte bu sebeple biz Los Angeles’a gitmeden önce aracımızı Enterprice‘dan kiralamıştık. Uçağımız indiği gibi havaalanından firmanın shuttleları ile direk aracımızı teslim almaya gittik. Bütün araç kiralama firmalarının havaalanına shuttleları var bu sayede havaalanının oldukça yakınında olan ofislerine ulaşabiliyorsunuz. Biz aracımızdan ve hizmetten oldukça memnun kaldık. Aracı LA’de kiralayıp San Francisco’da teslim ettik. San Francisco’da araca çok fazla ihtiyacımız olmadığı için şehre gittiğimiz ilk gün aracı teslim ettik.

Şimdi hazırsanız LA’de 4 gün yazımız burada.

İpek

Bu paylaşımlar da ilginizi çekebilir...

Comments (1)

• 4 Günde Los Angeles – İpek Evci

4 Ekim 2018 at 6:14 am

[…] Los Angeles Gezi Rehberi yazımda geçtiğim özet sonrasında hazırsanız başlıyoruz. İşte dolu dolu geçen 4 günün dakika dakika özeti 🙂 […]