Blog post

Başkent Havana’dayız…

Başkent Havana… Anlatılacak şey çok ama size ansiklopedik bilgi vermeyeceğim, çok gezdik, çok yürüdük, bu gözler neler gördü onları anlatsam daha değerli kanımca 🙂

Küba’ya gittiğimiz ilk gün Pınar Del Rio- Vinales vadisi turumuzu organize ettik. Bu turlar her gün olmuyor veya dolu olabiliyor bu sebeple önceden organize etmeniz iyi olur. İlk aşamada kiralık araba bulamadığımız için buraya turla gitmek zorunda kaldık. Peki nerden ayarlanıyor bu turlar derseniz otellere danışın demem yeterli olur 🙂

Gelelim Havana‘ya, ve bir klasik olarak belirtelim La Habana‘ya 🙂 Havana’nın sokaklarında bol bol yürüdük, arada kaybolduk, birbirinden salaş birbirinden renkli caddelerini gördük.

İlk olarak Havana’da en çok sevdiğim meydanla başlıyorum; Plaza Vieja. Kaldığımız ev buraya çok yakındı bu sebeple burada bol bol vakit geçirdik, siz de geçirin , burada mutlaka bişeyler için. 2. katlardaki restaurantları da keşfedin…

Yeni 09 (1 of 1)

Yeni 57 (1 of 1)

Ve bir diğer meydan Plaza Armas; Meşhur Obispo caddesi sonunda yer alan bu meydanda kurulan sergiler, kitapçılar, cafeler… Bu meydanın sonunda Castilla de la Real Fuerzo‘yu da gezebilirsiniz, bir kale gezmeden dönmeyin 🙂 Bu meydandan çıkan yolun sonu da sahile açılıyor, Malecon sahil şeridine… Bence 7-8 kilometre uzunluğundaki bu caddede ufak bir sahil turu atın, klasik arabalar, deniz, geniş cadde gerçekten ufak bir yürüyüşü hak ediyor. Bu caddede yürüyün ki Atatürk’ün büstünü de görün. Mutlaka görün, içiniz cız etsin. Sorduğunuz herkes size büstün yerini göstersin, bir kez daha anlayın Atamızın büyüklüğünü…

Yeni 48 (1 of 1)

Bu arada Obispo’yu da mutlaka baştan sona turlayın, buradaki her barda bişeyler için. Sağlı sollu dükkanların ve barların bulunduğu bu sokak gece gündüz hareketli.

Katedral Meydanı (Plaza de la Catedral) Küba sokakları arasına saklanmış gibi çıkıyor insanın karşısına. Diğer meydanlara göre daha küçük, San Cristobal de la Havana  katedrali bu meydanda yer alıyor. Bu sokaklar arasında, köşe başlarında hindistan cevizi satan minik arabaları da es geçmeyin sakın :p Alın bi de poz verin ki turist olduğunuz anlaşılsın 🙂

Yeni 43 (1 of 1)

Yeni 44 (1 of 1)

Oteller bölgesiden ( Hotel Parque Central, Plaza Hotel) Paseo De Marti ( Del Prado) caddesi üzerinden Devrim Müzesine ( Museo de Revolucion) ulaşılıyor. Bu müze Batista zamanında başbakanlık sarayı olarak kullanılıyormuş. Küba devrimi sonrasında devrimin de anlatıldığı müzeye dönüştürülmüş, mutlaka gezin. Sabah saatlerinde çok sıra oluyor, biz öğlene doğru gittik, nispeten daha boştu.

Yeni 67 (1 of 1)

Yeni 33 (1 of 1)

Yeni 34 (1 of 1)

Yeni 36 (1 of 1)

Yeni 37 (1 of 1)

Devrim Meydanı‘na şehir turu için anlaştığımız klasik araba ile gittik, yürümek için uzak bir mesafede. Eğer Küba’daysanız bu arabalara mutlaka binin, uzaktan bakmakla yetinmeyin sakın 🙂 Tabi tur dediysem inip meydanda vakit geçirmeniz mümkün. Bakanlık binalarının ortasında yer alan bu meydanda İç İşleri Bakanlığı binası üzerinde metal Che Guevera figurü mevcut, başka bir diğer binada ise metal Camilio Cienfuegos figürü. Bu büyük meydanın diğer kısmında ise Jose Marti Anıtı yer alıyor.

Yeni 24 (1 of 1)

Yeni 27 (1 of 1)

Yeni 86 (1 of 1)

Yeni 83 (1 of 1)

Yeni 31 (1 of 1)

Puro meraklısıysanız La Casa Del Habano’yu mutlaka ziyaret edin. Ama aklınızda puro nasıl yapılır gibi bir soru var ise adresiniz mutlaka Vineales turu olmalı 🙂

Yeni 72 (1 of 1)

El Capitalio; eski hükümet binası. Tadilatta olduğu için verebileceğim bilgi bu kadar. Bir de gördüğünüz üzere Washington bulunan Capitol’ün aynısı 🙂 Bu binanın olduğu cadde çok renkli, binalar renkli, arabalar renkli, ışıl ışıl, gezilesi 🙂

Yeni 39 (1 of 1)

Yeni 73 (1 of 1)

Böyle başlık başlık tüm görülesi yerleri yazdım, anlattım ama maalesef eksik. Tamamlamak için önünüze gelen her sokağa girmeniz lazım. Girin gezin ki siz de bizim gibi yanınızdan geçen bir bisiklet takside Türk bayrağı görebilin:)

Yeni 76 (1 of 1)

Başka neler gördük merak ediyorsanız, Havana fotoğraflarına buradan ulaşabilirsiniz.

Biraz da Havana dışına çıkalım derseniz; Pınar Del Rio ve Vinales turumuz için buraya Cienfuegos, Trinidad, Santa Clara içinse buraya :p

Havana’yı gezdik gördük, peki nerde ne yenir diyorsanız da buraya tıklayabilirsiniz 🙂

İyi gezmeler 🙂

İpek Evci

Bu paylaşımlar da ilginizi çekebilir...

Comments (1)

• Küba’dayız… – İpek Evci

27 Mart 2017 at 6:58 am

[…] Havana’da neler yaptık görmek isterseniz buraya, neler yedik merak ediyorsanız […]