Blog post

Pınar Del Rio ve Vinales Vadisi Turumuz

Havana’daki günlerimizde organize ettiğimiz ve araç bulamadığımız için turla gitmek durumunda kaldığımız Pınar Del Rio ve Vinales Vadisi gezimiz… Öncelikle turla ilgili bilgi vermek istiyorum. Turla gitmiş olmamız kısa zaman diliminde bir çok farklı mekanı görmemizi sağladı aslında fakat tura katılacak kişiler farklı otellerden alındığı için ve ilk binen son iner kuralı geçerli olduğundan günümüzün bir kısmı (yaklaşık 3 saat) bu indi bindilerle geçti.  O yüzden bu yazıda mola verdiğimiz yerleri bile yazacağım ki bu noktalara tursuz gitmek ama bişey kaçırmak istemeyenler varsa yardımımız dokunsun 🙂 Biz yandık, siz yanmayın 🙂 Gitmeniz gereken yol güzergahına verdiğim app üzerinden bakarsınız artık 🙂

Havana’dan yaklaşık 1 saat uzaklaştıktan sonra turistik bir noktada mola verdik, ismi Centro Turistico Los Barrigonal. Gerçekten çok güzel bir yer, bu molada buz gibi bir pina colada iyi gidiyor 🙂

Yeni 01 (1 of 1)

Yeni 02 (1 of 1)

Bu ufak moladan sonra yaklaşık 1 saat daha gidip Pınar Del Rio’ya ulaştık. Pınar Del Rio, Küba’nın tarım merkezi, burada halkın çoğunluğu tütün ve şeker kamışı tarımı ile uğraşıyor. Küba’da puro üretimi tabi ki devlet yönetiminde. Devlet tütün çiftlikleri ile anlaşıyor ve çiftliklerden çıkan tütünlerin kalitelerine göre hangi fabrikaya gideceğine karar veriliyor.

Pınar Del Rio’da tütün çiftlikleri öncesinde küçük bir Rom yapım atölyesi gezdik, bir kaç hatıra aldık 🙂 Pek de hijyenik gözükmeyen bu atölyede ufak bir video da çektim, kararı siz verin.

Yeni 04 (1 of 1)

Rom atölyesinden sonra tütün ve şeker kamışı tarlalarının arasından geçerek bir sonraki durağımız olan tütün çiftliğine ulaştık. Burada puroların nasıl sarıldığını öğrenip sonrasında da tütünlerin kurutulduğu kulübeyi gezdik. Güzel bir deneyimdi. Hepimiz bolca tütün yapraklarıyla ilgilenirken Efe’nin en büyük heyecanı kulübenin arkasında özgürce otlayan kuzulardı, hem merak hem de ufak bir korkuyla kulübenin kapısından ayrılmadı 🙂 Eee iyi de oldu, ne işi olur miniğin puroyla, tütünle 🙂

Yeni 23 (1 of 1)

Yeni 22 (1 of 1)

Yeni 19 (1 of 1)

Tekrar yola çıkıyoruz ve kısa bir süre sonra Vinales vadisindeyiz. Yeşilin birçok tonunu görebileceğiniz bu vadi Unesco’nun dünya mirası listesinde yer alıyor. Dönüş yolunda uğradığımız bir otel bahçesinde bu vadiyi gerçekten güzel bir açıdan görme fırsatımız da oldu.

Yeni 40 (1 of 1)

Vinales kasabasını geçip vadi içerisinde yaklaşık 5 dakika ilerleyerek Murad de la Preshistoria olarak bilinen, insan yapımı en büyük yağlı boyaya ulaştık. Küba seyahati öncesinde gerçekten merak ettiğim yerlerden birisiydi burası, vadinin bir bölümü olan kocaman kaya parçası üzerine çizilen resim. Bu çalışma 1961 yılında Leovigildo Gonzales tarafından yapılmış, konusu ise evrim teorisi. Efe bu kocaman tabloyu gördüğünde çantasındaki kalemleri çıkarıp bi kaç iz bırakmaya yeltendiyse de kağıda çizmenin daha doğru olacağına ikna edebildik:)

Yeni 26 (1 of 1)

Yeni 29 (1 of 1)

Tur planına göre öğle yemeğimizi de burada yedikten sonra son durak olarak Vinales Vadisi içerisindeki kayaların oluşturduğu ve bir nehir ile birleşen mağaraya uğradık. Mağaranın girişi öncesinde  geçmiş dönemlerde ağırlıklı olarak o bölgede yaşamış yerel halkı temsil eden ufak bir turistik gösteri ile karşılandık. Bi de ne olduğunu anlamadığımız bir hayvan Eren’in omzuna oturtuluverdi, fare desek değil, kedi hiç değil :):):) Bu anın kazananı yine Efe’ydi tabi ki…

Yeni 33 (1 of 1)

Yeni 35 (1 of 1)

Mağaranın içerisinde 2-3 dakikalık bir yürüyüş sonrasında botlara ulaşıyorsunuz, çünkü mağaranın çıkışı bir nehire açılıyor. Ulaşıyorsunuz diyorum çünkü biz Efe’yle bu sırayı görünce geri döndük, ulaşamadık 🙂 Kapalı alanları pek sevmiyorum da, orada bekleme fikri pek iyi gelmedi bana 🙂 Ama Eren bizim için devam etti ve turu tamamladı 🙂 Biz de onu mağara çıkışında bekledik.

Yeni 36 (1 of 1)

Yeni 38 (1 of 1)

Mağaranın çıkış noktasında birkaç restaurant, sergiler ve şeker kamışı suyu içebileceğiniz bi yer var. Biz portakal suyu ile karışımını içtik, gerçekten çok lezzetli 🙂

Günün son organizasyonuda tamamladıktan sonra dönüş yoluna koyulduk 🙂 Yazımın başında bahsettiğim Vinales Vadisini tepeden gören otele kısa süre uğradıktan sonra Havana için yola çıktık. Son olarak, bu otelde çocukları çok seven bir amca olduğunu söylemiş miydim 🙂 Bir de siz hiç emzikli kovboy gördünüz mü 🙂

Yeni 41 (1 of 1)

Özetle; eğer Küba’daysanız mutlaka gidin diyebileceğim bir tur. Bu fotoğraf ve videolar yetmedi derseniz, kalanlarına buradan ulaşabilirsiniz.

Umarım bizim kadar beğenirsiniz.

Sevgiler,

İpek

Bu paylaşımlar da ilginizi çekebilir...