Blog post

Cienfuegos, Trinidad, Santa Clara Turumuz

Küba seyahatimiz öncesinde gitmeyi çok isteyip nasıl gideceğimize bir türlü karar veremediğimiz bir rota. O kadar çok şey okudum ki, yol 8 saat sürüyor, araç kullanması zor, yollar kötü vs. diye. 3 yaşında bir çocukla otobüsle gitmeye çok da cesaret edemedik, bunun çişi var, var da var yani 🙂 Hele ki 8 saati duyunca 🙂 Son şansımızda kiralık araç bulunca da gitmemiz otomatik olarak kesinleşmiş oldu.

Öncelikle yolun uzunluğu ile ilgili bilgi vermek istiyorum, malum şehir efsaneleri çok. Biz rotamızı gidişte; Cienfuegos, Trinidad olarak belirledik. Dönüşte ise sadece Santa Clara’ya uğradık. Havana- Cienfuegos arası 3 saat, Cienfuegos- Trinidad arası ise yaklaşık 1 saat sürüyor. Bu tabi ortalama hızla, o klasiklerle uçamıyorsunuz, 80km, 90 km maksimum.

Sabah kiraladığımız 1955 model klasikchevrolet ile yola çıktığımızda, zaman zaman yollarda kalmış araçlar gördüğümüz için bu kadar konforlu bir yolculuk yapacağımızı tahmin etmemiştik, itiraf ediyorum. Fakat aracımızın sürücüsü kendisinden o kadar emindi ki bizi de cesaretlendirdi bol bol 🙂 Dediği gibi de oldu, araba teklemeden gittik, döndük 🙂 Tahmin edeceğiniz üzere arabada klima yok, camları açıp koyulduk yola ve öğle yemeğine Cienfuegosa ulaştık.

Yeni 02 (1 of 1)

Yeni 03 (1 of 1)

Cienfuegos ufak bir sahil kasabası. Birkaç meydanı ve sahil kısmında minik restaurantları var. Bu sebeple birkaç saatlik mola sonrasında çok da vakit kaybetmeden tekrar yola koyulduk.

Yeni 05 (1 of 1)

Cienfuegostan sonraki yol zaman zaman deniz kenarından ilerliyor, oldukça da keyifli. Akşam üzeri saatlerinde Trinidad’a ulaştık, ufak bir mola için merkeze yaklaşık 10 dakika uzaklıktaki Ancon Plajına gidip, bu çok beğenilen plajda biz de denize girmek istedik. Panama deneyimlerimiz sonrasında çok da memnun ayrılmasak da, ufak bir molayı hak eden bir plaj 🙂

Yeni 07 (1 of 1)

Bu molanın en keyifli yanı ağaçtan taze taze kopardıkları hindistan cevizinin suyunu içtiğimiz andı sanırım 🙂 Tabi göz göre göre buna 3 dolar vermek biraz trajikomikti 🙂 Ama olsun Efe çok eğlendi, çok şaşırdı:) Eeee dalından hindistan cevizi suyu 🙂

Yeni 08 (1 of 1)

Trinidad’da kalacağımız yeri gitmeden ayarlamamıştık. Hemen her sokakta bir casa particular olduğu için kalacak yer bulmak çok da sorun olmadı zaten.

Akşam yemeği için casadan çıktığımızda Trinidad sokakları çoktan dolmuştu. Yemeğimizi El Figue’de yedik, gitmeden önce ismini not ettiğimiz yerlerden birisiydi fakat 2 saat pizza bekleyeceğimizi hiç düşünmemiştik!!! (yani kesinlikle tavsiye etmiyorum :)) Ve işte Trinidad’ın en keyifli anlarından birisi; Casa De La Musica. Açık havada canlı müzik keyfi ve gerçekten güzel içkiler. Bol bol dinleyin, için, oynayın. Bu noktanın en güzel özeti bu 🙂

Yeni 14 (1 of 1)

Yeni 16 (1 of 1)

Tabi konu içkiyse ve Trinidad ile birleştiyse La Canchanchara Bar’dan bahsetmeden olmaz. Burada içinde rom, bal, şeker kamışı likörü olan içkisi pek pek meşhurmuş.

Ertesi sabah kahvaltı için uygun bir yer ararken kediler bile uyuyordu desem doğru olur sanırım 🙂 Hatta bir ara aç kaldık diye gerçekten endişelendim, itiraf ediyorum. Fakat sonunda La Ronda Otelde gerçekten güzel bir kahvaltı yaptık ve tüm sokakları dolaşmak için gücümüzü depoladık. Şimdi anlatmakla olmaz, işte rengarenk Trinidad sokakları.

Yeni 17 (1 of 1)

Yeni 19 (1 of 1)

Yeni 21 (1 of 1)

Yeni 33 (1 of 1)

Yeni 34 (1 of 1)

Trinidad’ta tüm sokaklara gözümüzü değdirdikten sonra 1o  dakika uzaklıktaki Manaca İznaga’ya kısa bir süre uğradık, sonrasında Santa Clara için hazırdık.  Yaklaşık 2 saat sonunda Santa Clara’daydık. İlk durağımız Che mozalesi’ydi. Büyük bir meydan ve parkın ortasında, Küba sokaklarına görmeye alışkın olduğumuz ‘Hasta La Victoria Siempre’ yazısı ile Che mozalesi…

Yeni 29 (1 of 1)

Yeni 31 (1 of 1)

Mozalede Fidel Castro’nun Che Guevara için yazdığı uzun bir yazı taş duvarlar üzerinde sergileniyor. Dönüş yolumuzda Santa Clara’da zırhlı tren garını da ziyaret etmek istedik fakat pazar günü olduğu için maalesef sadece girişini görebildik (aklınızda olsun).

Yeni 28 (1 of 1)

Dönüş yolumuz ortalama 3 saat sürdü, Efe son saatlerde dayanamadı tabi ki derin bir uykuya daldı. Yolun bu kısmında Alexandro’nun Erene aracı vermesi de en güzel anılardan birisi olarak aklımıza yazıldı 🙂

Bu tura ait fotoğrafların tamamına buradan ulaşabilirsiniz.

İpek

Bun paylaşımlar da ilginizi çekebilir...

Comments (1)

• Başkent Havana’dayız… – İpek Evci

27 Mart 2017 at 7:17 am

[…] derseniz; Pınar Del Rio ve Vinales turumuz için buraya Cienfuegos, Trinidad, Santa Clara içinse buraya […]